Det nya sättet göra reklam
Funderar du på att presentera en ny produkt, eller ett nytt företag genom att arrangera ett event? Det är ingen dum idé då de flesta unga förstår marknadsföring på andra sätt än den äldre generationen. De är oftast mer öppna för event, för fester och tar till sig budskap på andra sätt än den tidigare generationen.
Så ska man presentera något för den unga generationen, då bör man anlita ett event-företag som förstår den unga generationen. De kan den unga generationens språk, uttryck och sätt. Ska man då lansera en ny produkt, är det inte genom att samla alla i en stor sal, och prata från ett podium, presentera produkten och sedan går alla hem. Istället kanske man ska ta ut produkten till folket, och presentera den genom att låta alla smaka, se och röra vid den nya produkten.

Pop-up-event
Det nya sättet att lansera en ny produkt kallas ofta pop-up-event. Med det menas att man tar ut den nya produkten där folk rör sig. Man bjuder på en munsbit eller liknande och låter människorna smaka på det man presenterar. På så sätt minns kunderna den nya produkten på annat sätt än att bara se en bild på produkten i någon reklam i massmedierna eller i en tidningsannons. Läs mer om popupevent på: https://www.popupworks.se.